VENTI - Agencja Interaktywna

Tu jesteś: Strona główna > Case study > Google Pingwin Update 3.0

Google Pingwin Update 3.0

Aktualizacja Google Pingwin 3.0

Pingwin Update 3.019 października 2014 r. nastąpiła istotna aktualizacja algorytmu pozycjonującego wyszukiwarki Google nazwana Aktualizacja Google Pingwin 3.0 (Google Penguin Update 3.0). Jest to istotne wydarzenie w branży SEO, szeroko komentowanie na forach internetowych i blogach branżowych.

Aktualizacja ta spowodowała znaczne zmiany pozycji wielu witryn internetowych. Nie są znane dokładne czynniki, które uległy zmianie po tej aktualizacji algorytmu ani skala wpływu aktualizacji na wyniki wyszukiwania. Wiadomo jednak, że aktualizacja dotyczyła sposobu traktowania linków do witryn przez wyszukiwarkę, szczególnie będących efektem sztucznego pozycjonowania stron w wyszukiwarce.

Jak wpływ miało to na witryny pozycjonowane przez VENTI?

Spośród 88 witryn pozycjonowanych przez agencję interaktywną VENTI tylko 5 zanotowało istotne spadki w pozycjach, natomiast na dwóch witrynach, zaobserwowano znaczące wzrosty. Z kolei pozostałe 81 witryn nie odnotowało większym zmian w pozycjach, w tym czasie. To świadczy o stabilności efektów usługi pozycjonowania przez firmę VENTI.

Nasze wnioski po aktualizacji Google Pingwin 3.0

Przeanalizowaliśmy wszystkie nasze pozycjonowane witryny i ich pozycje. Na wyciągnięcie precyzyjnych wniosków jest jeszcze zbyt wcześnie, gdyż aktualizacja się jeszcze nie zakończyła.

Najważniejsze ustalenia jakie się nam już nasunęły to:

  1. Straciły jeszcze bardziej na znaczeniu linki z miejsc o słabym zaufaniu Google-a (niskim Trustranku), ze słabych stron, tworzonych tylko w celu promocji innych witryn (zapleczy),

  2. Straciły witryny nowe, które szybko uzyskały dobre pozycje (widocznie za szybko),

  3. Zyskały gwałtownie witryny, które wcześniej straciły pozycje również w szybki sposób (wyszły z filtra wraz z aktualizacją),

  4. Zyskały witryny zaufane (stare domeny, dużo linków do witryny), którym pozycje nie rosły systematycznie do tej pory, pomimo naszych zabiegów optymalizacji.

Podsumowując, zbyt szybkie linkowanie, a co za tym idzie, o nie najwyższej jakości sprawia, że strona naraża się na spadki. Dlatego trzeba uzbroić się w szczególną cierpliwość wykonując bądź zlecając usługę pozycjonowania strony. Równie istotna jest cierpliwość w przypadku gdy już witryna utraci dobre pozycje, aby rzetelnie wyeliminować problemy i czekać na poprawę pozycji, która powinna za jakiś czas nastąpić. Jak widzimy to po naszych efektach, dość często nam się to udaje. :)

Czemu Google robi update-y swoich algorytmów?

Wysokie pozycje w Google są bardzo pożądane przez wielu właścicieli witryn ze względu na ogromną popularność tej wyszukiwarki wśród internautów. W związku z czym, podejmują oni specjalne działania na własną rękę, bądź za pomocą profesjonalistów (Agencji SEO), mające na celu poprawę pozycji swoich witryn. Wyższe pozycje przekładają się zazwyczaj na większe odwiedziny, a co za tym idzie, na większą sprzedaż i zyski właściciela witryny.

Google aby chronić swój interes i uchronić się przed licznymi manipulacjami rankingiem witryn w wynikach wyszukiwania przez pozycjonerów, musi aktualizować algorytm pozycjonujący strony w wynikach wyszukiwania. Aktualizacje te mają na celu utrudnić pracę pozycjonerom, przez co wyniki wyszukiwania mają być jak najbardziej naturalne, nie będące efektem pracy Agencji SEO. W związku z tym, co jakiś czas Google dokonuje aktualizacji swojego mechanizmu (Google Update), przez co wiele, sztucznie pozycjonowanych stron traci swoje pozycje, a dotychczasowe metody pozycjonujące stosowane przez pozycjonerów przestają działać. Z każdą kolejną aktualizacją pozycjonowanie staje się coraz trudniejsze i wymaga coraz to bardziej wyrafinowanych metod, a co za tym idzie większych nakładów pracy i środków finansowych. Dlatego też po każdej aktualizacji algorytmu Google ceny usług SEO nieznacznie rosną.

Inne aktualizacje Google

Aktualizacja Pingwin nie jest jedyną jaką wydaje Google. Jest jeszcze kilka innych aktualizacji algorytmu wydawanych regularnie pod takimi nazwami jak np. Payday Loan czy Panda. W szczególności ta ostatnia aktualizacja z każdym nowym wydaniem kładzie większy nacisk na promowanie stron z wartościową dla użytkownika treścią, niepowieloną na innych witrynach w Internecie. Dlatego istotna jest tutaj współpraca Klientów odnośnie tego jaka treść, a także w jaki sposób zostanie ona opublikowana w witrynie.

Szczególnie istotna dla nowoczesnego pozycjonowania jest optymalizacja witryny już po jej uruchomieniu. Dość często eliminacja drobnych błędów, niezauważalnych dla przeciętnego użytkownika, w przełożeniu na wszystkie podstrony witryny daje duży wzrost pozycji. Dlatego ważna jest kontrola prędkości ładowania się witryny (google page speed) , nawigacji, tytułów, nagłówków i wielu innych detali.

Jeżeli chcesz polecić komuś naszą stronę wypełnij poniższy formularz:
* Twoje imię:
* Twój e-mail:
* Imię odbiorcy:
* E-mail odbiorcy:
Komentarz:
* pole wymagane